Mocht je ooit besluiten een verzekering voor je telefoon te nemen.. Doe dat dan niet via ProAssist.
Ik besloot 1,5 jaar geleden een dergelijke verzekering af te sluiten via T-Mobile Zakelijk. Ik had een iPhone en bedacht dat het wel handig was, dat in het geval die het zou begeven, ik een vervangende iPhone zou krijgen. Ten slotte kan ik niet zonder telefoon. Voor mijn werk ben ik veel onderweg en wil ik overal bereikbaar zijn. Ook via de e-mail.
Mijn iPhone begaf het inderdaad, het vervangtoestel? Een PALM uit 2002 ofzo. Wat een bagger ding was dat. De keer erop besloot ik dat het beter was om zelf maar een reservetoestel te regelen dan de bagger toestellen van proAssist te gebruiken. Dat was maar goed want die keer hadden ze geen eens vervangtoestellen (kon wel 2 weken duren).
Vorige maand kreeg ik weer een gele vlek in het display van mn iPhone. Ik had gelukkig al een nieuwe Galaxy S3 besteld. Toen die binnen was liet ik ProAssist de iPhone ophalen. 2 weken later kreeg ik die terug. De gele vlek was weg, maar mijn achterkant was volledig beschadigd. Hier volgt een opsomming van wat er toen gebeurde:
– Ik belde ProAssist met deze klacht. Zij zeiden “Nee, u moet bij T-Mobile zijn”
– Ik benaderde T-Mobile Webcare “Nee, u moet bij ProAssist zijn, u heeft met hun een contract.. (eeeh, nee ik heb bij jullie een contract).
– Ik belde ProAssist weer: “Oh geen probleem hoor, we halen het toestel weer op”.
Nou, dat leek mee te vallen, ProAssist haalde het toestel op. Maar na 1 week kreeg ik een e-mail met een prijsopgaaf. Reparatie zou 150 euro kosten. Wilde ik dit niet, dan kon ik de iPhone laten retourneren tegen 40,-… Toen begon mijn woede zich enigszins te ontwikkelen.
– Ik belde T-Mobile (hun logo stond boven de prijsopgaaf): “Nee, u moet bij ProAssist zijn” Hier ging ik niet mee akkoord en heb het webcare team verteld dat zij het maar gingen regelen. Vervolgens meldde ze mij dat ProAssist vond dat het toch echt mijn eigen krassen waren Maar, uit coulance zouden ze wel het toestel gratis terugsturen….
– Ik belde ProAssist, dat ik het hier niet mee eens was.. “Snap ik meneer, u kunt een klacht indienen via onze klachtenafdeling, ik kreeg keurig een mailadres.”
– Ik diende een klacht in bij ProAssist. Vervolgens kreeg ik de reactie terug “Vervelend dat u zo bent behandeld door ons, maar u moet echt bij T-Mobile zijn”
Dit was wel het punt waarop mijn woede zich bijna in agressie begon om te zetten…
– Ik heb maar weer met T-Mobile gebeld. Daar was een mevrouw die ten minste de moeite nam om uberhaupt eens wat uit te gaan zoeken. Het ligt nu dus in behandeling bij T-Mobile. Alle documenten zijn opgestuurd. Ik ben benieuwd…
Wordt vervolgd…..
Voor mijn kapotte HTC Desire HD kreeg ik van Vodafone een geheel nieuw moederbord, gratis en voor niets binnen 3 werkdagen terug….